Cara Mudah Lajukan Windows

Windows perlahan? Sangat menyusahkan, itulah yang biasa kita hadapi bila berhadapan dengan Destop atau Laptop yang menggunakan berspesikasi rendah.

Bagaimana hendak mengatasi masalah ini? Tak akan hendak naik taraf (upgrade) sedangkan kegunaan hanya untuk buat assigment dan kerja pejabat sahaja.

Jadi saya kongsikan dengan korang bagaimana caranya. Ingat, Cara ini hanya sesuai untuk korang yang mempunyai PC berspesikasi rendah. Saya telah buat, PC menjadi lebih ringan dan laju.

Cara Mudah Lajukan Windows

Pertama - Pergi bahagian "Search" untuk membuat carin dan taip "Background Apps". Tekan Background Apps.



Kemudian pada paparan "Background Apps" korang nyah aktifkan pada " Lets Apps Run In The Background" dengan mekan tombol tersebut.



Selesai sudah, Mudah sahaja untuk melajukan PC korang. Tujuan nyah Aktifkan bagi menutup Aplikasi yang berjalan pada latar belakang sistem operasi Windows milik Korang. Aplikasi yang berjalan melambatkan Operasi Windows milik korang.

Dengan Nyah aktif dapat membantu korang mendapat pretasi operasi Windows dengan baik. Tiada guna pun korang bagi aplikasi ini Run pada Background, tidak membantu langsung Operasi Windows milik korang.

Post a Comment

0 Comments