Carta Kedudukan Terkini Fifa November 2017

Carta Kedudukan Terkini Fifa November 2017 | Hari ini kita cita sikit pasal bola sepak (Football/Soccer) Negara Malaysia. Carta Kedudukan terbaru telah di keluarkan oleh FIFA untuk bolasepak.

Tiada apa yang perlu di peranjatkan, Carta Kedudukan bagi Malaysia agak kurang memuaskan. Malaysia kini jatuh 4 anak tangga. Kedudukan terkini Malaysia Di kedudukan 174 dunia dimana sebelum ini malaysia di kedudukan ke 170 dunia.

Kekalahan pasukan Malaysia terhadap beberapa pelawanan sebelum ini punca jatuhnya kedudukan Malaysia. Indonesia yang baru habis pergantungan telah menunjukan kehebatan dengan menghuni kedudukan ke 154 dunia peningkatan sebanyak 11.



Lihat bertapa hebatnya Indonesia, walaupun sebelum ini telah terjejas akibat penggantungan oleh FIFA. Indonesia Bangkit dari tersungkur tetapi Malaysia tersungkur mungkin sebab tiada semangat kenegaraan.

Jika kita lihat sendiri  kelab bola sepak negara kita, memang agak kurang bagus. Pelbagai masalah yang tidak selesai - selesai akibat ke angkuhan bahagian pengurusan kelab. Anda rasa apa yang patut FAM lakukan bagi menanam semangat berjuang untuk negara.

Bila bola sepak di politik serta tiada semangat kesukanan ini lah jadinya. Nampaknya untuk ke piala Dunia sukar untuk digapai jika tiada semangat kesukanan. Fikir dahulu sebelum terlambat.

Post a Comment

0 Comments