Pembayaran Bil Broadband Yes 4G

Pembayaran Bil Broadband Yes 4GSiapa yang memiliki Broadband Yes 4G mesti ada sedikit masalah pembayaran. Mana tidaknya, pembayaran Yes 4G lain sedikit dengan Telco lain yang boleh dibayar di pejabat pos.



Yes 4G terdapat perbezaan dimana kita perlu membayarnya melalui laman web Yes 4G melalui akaun yang telah kita daftarkan.
Jadi saya kongsikan sedikit caranya untuk membuat pembayaran bill. Untuk membuat pembayaran terdapat 3 cara iaitu :
  • Bayar melalui maybank2u melalui akaun ahli di laman Web YES 4G.
  • Bayar melalui kad kreadit melalui akaun Ahli di Laman Web YES 4G.
  • Bayar diwakil penjual sah yang memberi perkhidmatan pembayaran Bill Yes 4G.
  • Tutorial SA buat ini cara pembayaran melalui Akaun ahli bagi yang mahu membayar menggunakan eBanking dan Kad Kreadit.
1. Layari Laman Web Yes 4G > My Account > Login ( Yes ID : IDanda@yes.my & Password : dapat masa daftar )
2. Selesai Login, lihat sebelah kanan terdapat list My Account. Cari bahagian Payment dan tekan Bill Payment.
3. Paparan akan keluar seperti gambar dibawah. Anda akan dapat lihat jumlah bayaran yang perlu dibayar. Bahagian Payment Type anda boleh pilih sama ada menggunakan Creadit Card atau Maybank2u. Bank lain tidak boleh.

4. Untuk pembayaran saya pilih untuk menggunakan Maybank2u. Selesai membuat pemilihan Payment Type, pastikan anda disable pop-up blocker. Jangan lupa juga tanda pada kotak Term & conditions kemudian tekan comferm payment.

5. Akan keluar seperti dibawah ini.

Dan keluar seperti dibawah ini juga. Login seperti biasa akaun E-banking anda.

6. Setelah selesai anda akan dapat maklumat pembayaran seperti dibawah. Sila simpan Maklumat ini untuk rujukan akan datang. Pastikan Anda juga akan terima msg dan Email dari pihak YES 4G. Selesai.
Untuk creadit card, cara adalah sama yang bezanya perlu isi maklumat creadit card. Pastikan anda terima Msg dan Email dari pihak YES 4G setelah membuat pembayaran melalui E-Banking atau Creadit Card atau bayar pada wakil.
Jika tidak terima dalam masa 4 jam bermakna pembayaran tidak dibuat atau gagal. Hubungi perkhidmatan pelanggan untuk mendapat status pembayaran. Sepanjang menggunakan YES 4G, saya tiada masalah mengenai coverage dan pembayaran.
Sebelum saya terlupa, Yes 4G mempunyai App sendiri boleh download di Google Play atau Apple Store. Saya sudah Terminate YES 4G atas sebab tertentu. Saya akan Share kenapa saya Terminate Yes 4G n cara Hendak Terminate.

Post a Comment

0 Comments